Friday, November 5, 2010

Karl Friedrich Weidle (1893-1929)

Στο βιβλίο του με τίτλο ‘Bauformen in der Music’ το 1925, αντιπαραβάλλει την ιστορία της δυτικής αρχιτεκτονικής προς την ιστορία της δυτικής μουσικής. Προκύπτουν αντιστοιχίες ύφους ανάμεσα σε συγκεκριμένους μουσικοσυνθέτες και σε αρχιτεκτονικά στιλ, που δεν συμπίπτουν χρονικά μεταξύ τους. Όπως, π.χ., ανάμεσα στον Palestrina και στη ρομανική αρχιτεκτονική, στον Schutz και στην πρώιμη γοτθική αρχιτεκτονική, στους Haydn και Mozart και στην αρχιτεκτονική της Αναγέννησης, στον Schubert και στην αρχιτεκτονική του μπαρόκ, στους Liszt και Brahms και στην κλασική αρχιτεκτονική κ.ά.

No comments:

'contra-puntal'

'contra-puntal'
Απο την εκθεση 'αντιστικτικα'

Σεναρια προσεγγισης μουσικης και κατασκευων

Η σχέση της μουσικής με την αρχιτεκτονική έχει απασχολήσει τους ανθρώπους από πάρα πολύ παλαιά. Η αναζήτηση αυτή καταγράφεται από τη μυθολογία με χαρακτηριστικό παράδειγμα το μύθο της κατασκευής της Θήβας από τα δύο παιδιά του Δία, τον Ζήθο που συσωρεύει τους βράχους άτακτα και τον Αμφίωνα που με το παίξιμο της λύρας του τους τακτοποιεί σε καλοκτισμένα τείχη, σε δρόμους και πλατείες. Ο μύθος παραπέμπει στον συνεχή προβληματισμό για την αρμονία της κατασκευής και την αρμονία της μουσικής.

Κατά τον Βιτρούβιο το κτίριο πρέπει να είναι γερό, χρήσιμο και όμορφο.Θεωρώντας ότι η παρτιτούρα και η ενορχήστρωση αντιστοιχούν στο κτιριολογικό πρόγραμμα με το αντίστοιχο δομικό σύστημα, την ψυχαγωγική δύναμη και την διανοητική επιρροή να είναι κάτι ανάλογο με τη χρηστικότητα και την αισθητική, μπορεί να ειπωθεί ότι και η μουσική είναι γερή, χρήσιμη και όμορφη.

Books

Books
Aρχιτεκτονικη εναντια στη Bαρυτητα 2001. Aκουστικος Σχεδιασμος Xωρων 2005. Mορφες Φυσης & Tεχνολογιας 1999. Οπτικη Απεικονιση της Μουσικης 1987. Aρχιτεκτονικη Tεχνολογια 1993. Φωτογραφιες 1996. Φυση & Xωροκατασκευες 1997. Αστικος Θορυβος.

music toys, machines, sculptures

music toys, machines, sculptures
μουσικα παιχνιδια, μηχανες, γλυπτα

12 notes, scales, chords

12 notes, scales, chords
Πίνακας με συχνότητες και μήκη κύματος των μουσικών φθόγγων, C=ντο, D=ρε, E=μι, F=φα, G=σολ, Α=λα, Β=σι. Η ‘απόσταση’ ανάμεσα στον φθόγγο λα ή Α και στο Α# είναι η ίδια ανάμεσα σε όποια δύο γειτονικά ημιτόνια όσον αφορά την συχνότητα. Το Α# ισούται με το Α/2^(1/12), 440/2^(1/12)=415.3, το C# ισούται με το C/2^(1/12) κ.τ.λ. H πρώτη στήλη παρουσιάζει τους φθόγγους μιας μουσικής οκτάβας, η δεύτερη τις συχνότητες f σε Hz των φθόγγων, η τρίτη το μήκος κύματος των φθόγγων λ σε m, η τέταρτη την σχέση του μήκους κύματος των φθόγγων ως προς το μήκος κύματος του Ντο και η πέμπτη στήλη τα αποτελέσματα της τέταρτης στήλης πολλαπλασιασμένα επί 3. Έτσι, στην πέμπτη στήλη αναδεικνύεται η σχέση ακέραιων αριθμών του μήκους κύματος των φθόγγων ντο, φα και λα που είναι 3, 4 και 5 αντίστοιχα.

3D representation of sound (time, frequency, intensity)

3D representation of sound (time, frequency, intensity)
Τρισδιάστατη απεικόνηση του ήχου. Ο οριζόντιος άξονας αναπαριστά τον χρόνο, ο κάθετος τα τονικά ύψη και ο τρίτος άξονας την ένταση. ‘Διαβάζοντας’ – ‘σαρώνοντας’ το σχήμα από αριστερά προς τα δεξιά, τα ίχνη των εικόνων μετατρέπονται σε ήχους. Η πυκνή γραμμή σημαίνει έντονο πάτημα και επομένως υψηλή ηχοστάθμη.